zondag, juli 01, 2007

Pure rijkdom

Ik lees de ervaringen die mensen met Leonne en hun gidsen hebben. Mijn bijdrage zit al een tijdje in de pen. Het lezen van de verhalen van anderen raakt en ontroert me. Net als mijn eigen ontmoeting met mijn gids, waar ik heel erg blij van werd. Het was me cadeau gedaan, een sessie bij Leonne.

Ik heb rondgelopen in het prachtige landschap van mijn ziel. Ik heb mijn gids ontmoet en we lachten ons allebei rot. Ik herkende hem meteen en mijn eerste gedachte was 'Ohhhh ben jíj het?!'. Ik heb oude zelven voorbij zien komen en een stukje geschiedenis heel gedetailleerd mogen aanschouwen. Dat stukje geschiedenis verklaart een heleboel over het heden.

Wat ik eraan overhoud is een enorme rust door de wetenschap dat mijn gids er is. Dat we afspraken hebben gemaakt en dat hij me helpt. Te weten welke opdracht ik mezelf gegeven heb toen ik hier deze keer kwam. En dat ik op de goede weg zit. Dat ik mag spelen en lachen en plezier maken, en dat ik zelf bepaal wie ik help.

Honderden puzzelstukjes vielen op hun plaats, die middag en telkens weer na die dag. Ik probeer hem af en toe op te zoeken en vaak lukt dat. Ik vind dat pure rijkdom.

Geen opmerkingen: