dinsdag, mei 22, 2007

Vrouwerpower

Aaaahhh, wat zijn er een hoop vrouwen bezig met een hoop mooie dingen!

Gisteren was ik bij de PassiePicknick, georganiseerd door Nelleke Griffioen van de PassiePraktijk. Doel: een aantal mooie vrouwen bijeen brengen die bezig zijn met 'hun ding' en te kijken wat we met elkaar kunnen. Daar gaan mooie dingen uitkomen, zoals de 'PassiePortal' (ga je later meer over horen, eerst nog verder met elkaar uitwerken).

Het lijkt een beetje op mijn 'empowerment groep': een groep zelfstandig werkende vrouwen, die ieder op een totaal verschillende manier bezig zijn anderen te helpen te onderzoeken wie ze zijn en wat ze hier komen doen. Voor mij is dat de essentie van Lichtwerk: licht werpen op de aardse ervaring.

We komen eens per maand bij elkaar om enerzijds onze eigen ontwikkeling te ondersteunen, en dat ondersteunt tegelijkertijd ons werk: anderen verder te helpen in het vinden van hun weg. En dat kan op allerlei manieren: cranio-sacraal, intervisie, familie-opstellingen, bio-resonantie, rouwverkeing, slachtofferhulp, gidswerk.... het is allemaal vertegenwoordigd in onze 'empowerment groep'.

De bedoeling is dat we op de een of andere manier een netwerk in het leven gaan roepen waar mensen - op een manier die uitgaat van vertrouwen, zuiverheid en de wil om een wereld te scheppen waarin iedereen tot zijn recht kan komen - geholpen kunnen worden om hun blokkades op te ruimen en te ontdekken wat 'hun ding' is, datgene waar ze gelukkig van worden en wat ze aan de wereld te bieden hebben (want dat blijkt in de praktijk hetzelfde te zijn).

Vrouwerpower... want er zijn ontzettend veel vrouwen die, meestal als zelfstandige, hun kwaliteiten en idealen inzetten om andere mensen verder te helpen. Meestal als ervaringsdeskundige, aangevuld met passende opleidingen.

Ik zie het zo: we hebben nu een lange periode (zeker 2000 jaar) achter de rug van patriarchaat. Daarvoor hadden we het matriarchaat. In deze tijd gaat het erom het mannelijke en het vrouwelijke te intergreren. Maar.... daarvoor moeten we het vrouwelijke eerst weer naar boven halen en afstoffen (het is alweer ff geleden). Als we elkaar kunnen ondersteunen om de vrouwelijke energie (het voelen) weer een plaats te geven in onze maatschappij, kunnen we gaan integreren met de mannelijke energie (het willen). En... het integreren van het voelen en het willen (de daadkracht) gaat via het hart. Niet te veel zwijmelen (zoals wij vrouwen weleens kunnen doen) maar ook niet keihard dwars over iedereen heen (zoals mannen kunnen doen).

Een mooi voorbeeld hiervan is het filmpje van Severm Suzuki, een meisje van 13 jaar, die (tijdens een vergadering van de VN) het talent heeft om onze mannenwereld toe te spreken en te raken op een manier die geladen is met vrouwelijke energie. Daar wordt je stil van... daar valt niets tegenin te brengen. Dat is voor mij de nieuwe wereld... de wereld waar we naartoe gaan.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Leonne,

Ik zag jouw reactie op de site van Tessa Koop. Je schrijft over het integreren van mannelijke en vrouwelijke energie.
Ik ben daar ook op eigen-wijze volop mee bezig.
Ik hoop dat 'Vrouwerpower' snel zal uitwaaieren!!
Ik wil je hierbij wat linkjes sturen.
Mijn handelsmerk is dat ik met veel mannelijke energie ;) het vrouwelijke promoot.
Binnenkort komt er op dit vlak iets bijzonders bij. Ik zal je op de hoogte houden.

Hartelijke groeten,
Astrid van Triet

http://666.enealand.nl/index.php?hoofd_id=16
http://www.hetvrouwelijkeprincipe.nl/
http://www.youtube.com/watch?v=rjUI3JkcjA4
http://www.vrouwenaanbod.nl/matriarchaataanraken.htm
http://www.vantrietcoaching.nl/wwwpresentatie.pdf

Edith zei

'kWil ook een soortgelijk linkje achterlaten:

http://www.motherpower.nl

Groetjes, Edith